Op 2 augustus 19.30 verwisselden wij Rotterdam voor Geltrú om rond 11.30 de volgende dag aan te komen, met 2 turbo naps van enkele minuten voelde ik me redelijk, en betrokken wij onze caravan.
Het plaatsje was 1 van de breedste en er was dus voldoende ruimte voor de party tent en hangmat.
Direct boodschappen gaan doen, en s’middags Caitlin en Daniël van het vliegveld in Barcelona opgehaald.
Zoals te doen gebruikelijk begin je dan vooraan, per slot van rekening hebben ze daar alleen maar een A en B terminal.
Dat hebben we geweten, honderden meters lopen, alwaar wij de 2 aantroffen, alles was gladjes verlopen.

Het was wederom wennen in de hitte, iets wat we op de achtergrond wisten te drukken met een potje kaarten af en toe, Daan en Keet hebben mij het Duizenden uitgelegd, ik moet zeggen een verslavend spelletje!

Ons 1e uitje was naar Sitges, een prachtig oud stadje vlakbij waar wij vertoefden, prachtige oude straatjes, en volop Rebajas (Rebaixes) winkeltjes voor Linda en de Kids. Ook zijn we wederom naar Barçelona geweest, dit keer voor het Parc Güell; en het Tibidabo Park het 1e lukte alleen de bus naar Tibidabo reed die dag niet, waarom wist niemand, en er was geen alternatief, doodzonde!
Tijdens de 1e week werden we overvallen door een donderstorm in de nacht, rond 2.00, dermatige erg dat Daan en Keet in allereil overgebracht moesten worden van de tent naar de caravan!
Helaas waren de prijzen in Mas Roquer (het restaurant) op de camping naar boven bijgesteld en het personeel sjagerijniger dan voorheen, dit samen met de regenstorm er voor kan je aflezen aan deze 2 foto’s hiernaast!
Intussen was Quim (onze vrind uit Pineda) ons al wezen bezoeken, en deed hij zijn verrassing uit de doeken; hij had een zwembad naast het huis laten bouwen!
Klein probleempje was alleen dat er nog 1 onderdeel binnen moest komen, en er moest nog water in!
Op vrijdagmiddag zijn we naar Pineda de Mar vertrokken, de kinders alleen latende met mamma Keet en pappa Daan aan het roer!
Na een een heerlijke Tapas in Pineda gingen we rond 19.00 bij Judith binnen, waar ze ons direct de plant liet zien die ze Lina beloofd had, en al een plaatsje in onze tuin heeft, zoals je hiernaast kunt zien.
We kregen de 2e verdieping met onze eigen douche ed, luxe alom.
Diezelfde avond gingen we naar Quim en MD, Arnaux en Anna, en zagen idd tot onze verbazing dat de Piscina bijna gereed was, wij hadden de eer gekregen om het samen met hen de volgende dag feestelijk te openen!
Die avond aten we allerlei lokale heerlijkheden, allerlei soorten worst, met de laatste fles van zijn eigengemaakte wijn, en een fles Cava die we hadden meegenomen voor de opening van het zwembad, héérlijk!
Na een goede nachtrust en heerlijk ontbijt hebben we idd gezwommen in zijn zwembad, alhoewel het water (volgens Linda geschat) 17 graden was, hebben we lekker koel gezwommen tussen de Ducklins die Linda had meegenomen voor Quim.
Ook zijn we nog even naar het strand van Santa Suzanna geweest om wat kleur te krijgen, in de hoop een aantal andere familieleden tegen te komen, wat helaas niet gebeurde.
s’Middags een zeer geslaagde Fideau tot ons genomen, en na het uitbuiken het terras met Quim samen voorzien van een nieuwe tuinset.
Zondagmiddag zijn we teruggekeerd en zagen we dat alles gladjes verlopen was, Leander had zelfs uit zichzelf brood gehaald, tja zei hij, “Wie moet het anders doen met die 2 langslapers”.
De week er op volgend zijn we nog 2x verrast door donder en bliksem, met speciaal 1 dag, vlak nadat we in het stadje gegeten hadden, waar we nauwelijks nog de weg zagen door de enorme regenval, echt heel erg, zo erg hadden we het nog niet meegemaakt.
Ondanks de 3 fikse buien hebben we het allen enorm naar ons zin gehad, oftewel, nog 365 minus 14 dagen te gaan tot de volgende vakantie in….we weten het nog niet…
Helaas heb ik op dit moment geen verdere plaatjes van het geheel (zoals het zwembad) daar ik alleen maar gefilmd heb, zodra ik de beelden op de PC heb komt er een vervolg…